مرکز تماس و پشتیبانی
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای آغاز گفتگو روش پشتیبانی مورد نظر را انتخاب نمایید.
اطلاعیه
مرکز خرید عمده و خرده کوچه بازار
بازار
چه فریم عینکی به فرم صورتم میاد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای انتخاب فریم عینک مناسب برای فرم صورتتان دغدغه دارید، با این مطلب از کوچه بازار همراه باشید. اینجا راهنمایی‌تان می‌کنیم بتوانید عینک متناسب با صورت خود را انتخاب و خریداری نموده و از هماهنگی فریم عینک با فرم صورتتان لذت ببرید و صدالبته با ظاهری شیک و زیبا، احساس رضایت و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ظاهر خودتان پیدا کنید. 

► همچنین برای تماشای ویدئویی که در این مورد ساختیه‌ایم می‌توانید بنگرید به «این لینک»

 

انواع فرم‌های صورت

پیش از هر چیز باید از نوع فرم صورت خود شناخت پیدا کنید، تا بتوانید فریم عینک متناسبی که با فرم صورتتان همخوانی داشته باشد را بیابید.

فرم‌های صورت را برای ساده‌سازی و درک راحت‌تر، بر اساس اشکال هندسی دسته‌بندی کرده‌اند که عبارت‌اند از:

  • • بیضی 
  • • دایره‌ای (گرد)
  • • قلبی‌شکل
  • • مربع 
  • • مثلث 
  • • لوزی (الماسی)

البته ناگفته نماند که این دسته‌بندی‌‌ها تقریبی بوده و فرم صورت هیچکس به طور تمام و کمال هم‌قالب هیچ‌کدام از اشکال فوق نیست بلکه ترکیبی از اشکال مختلف می‌باشد ولی به‌هرحال این دسته‌بندی به ما کمک می‌کند که بتوانیم به‌طور حدودی شکل صورتمان را دریابیم که بیشتر نزدیک‌تر به کدام فرم است و چه فریم عینک‌هایی می‌تواند با آن، جلوه‌ی قشنگ‌تری ایجاد کند.

حال با هم انواع فرم‌ها را یک به یک بررسی می‌کنیم:

 

 * * *

فرم صورت بیضی

اگر فرم صورت بیضی دارید، خوشحال باشید چون برای انتخاب عینک جزو افراد خوش‌شانس هستید! بیضی ایده‌آل‌ترین و متناسب‌ترین فرم صورت بوده و باعث می‌شود اکثر فریم عینک‌ها به زیبایی بر روی صورت شما بنشینند و به قولی می‌توان گفت: تمام مدل عینک‌ها به شما می‌آیند

جسیکا آلبا ـ بازیگر آمریکایی و از افراد مشهور با صورت بیضی

هر مدل عینکی با فرم صورت بیضی به نوبه‌ی خود ترکیب جذابی ایجاد می‌کند و می‌توان گفت با این فرم صورت محدودیت خاصی برای انتخاب فریم عینک وجود ندارد. 

زنانی که فرم صورت بیضی دارند دارای پیشانی بلند هستند که عرض پیشانی از عرض چانه‌ها پهن‌تر بوده و چانه‌های باریک و کوچک دارند.

مردانِ دارای فرم صورت بیضی البته با وجود ویژگی‌های مشابه، دارای فرم فک و چانه‌ی زاویه‌دارتری هستند.

کیانو ریوز ـ ستاره‌ی آمریکایی با فرم صورت بیضی و عینک‌های مختلف

درصد زیادی از افراد جهان فرم صورت بیضی دارند و اگر جزو این عده هستید، نگران انتخاب نوع قاب عینک خود نباشید چون مشکلی در این مورد نخواهید داشت. اکثر ترندهای جهانی عینک هم دراصل برای فرم صورت بیضی طراحی می‌شوند.  

 

 * * *

صورت‌های دایره‌ای (گرد)


در صورت‌های دایره‌ای یا گرد، طول و عرض صورت افراد تقریباً با یکدیگر برابر می‌باشد. صورت گرد برخلاف برخی دیگر از شکل‌های صورت، متمایز است. به‌خاطر منحنی بودنِ همه چیز!
بهتر است افرادی که فرم صورت گرد دارند، سراغ فریم عینک‌هایی بروند که متضاد با گِردی صورتشان باشد و صورت آنان را گردتر نشان ندهد تا خیلی گرد و تپل به نظر نرسند. :)

سلنا گومز ـ خواننده و بازیگر آمریکایی و از افراد مشهور با صورت گرد

به عنوان مثال از عینک‌های مناسب برای افرادِ با صورتِ گرد، می‌توان به عینک‌های زاویه‌دار که لبه‌های تیز رو به بالا دارند و می‌توانند صورت‌های گرد را زیباتر نشان دهند مثل عینک‌های چشم‌گربه‌ای و همچنین عینک‌هایی با فریم مستطیلی، هندسی و چندضلعی اشاره کرد.  

 

 * * *

صورت‌های قلبی شکل

 

اینگونه افراد چانه‌ی کوچک و گونه‌های برجسته و پیشانی پهن دارند. درواقع صورتِ مخروطیِ این افراد، از بالا پهن و به سمت پائین باریک می‌شود. 
برای این صورت‌ها باید از انتخاب عینک‌های پهن که باعث می‌شود قسمت بالایی صورت بزرگتر و پهن‌تر و قسمت پائینی کوچک‌تر و باریک‌تر به نظر بیاید، اجتناب شود. 

اسکارلت یوهانسون ـ بازیگر آمریکایی و از افراد سرشناس با صورت قلبی‌شکل

عینک‌های مناسب برای این افراد، عینک‌های با فریم نازک یا عینک‌های بدون فریم، عینک‌های چشم‌گربه‌ای، عینک‌های با فریم روشن و عینک‌های دایره‌ای هستند. همچنین فریم‌های مستطیلی و خلبانی هم گزینه ایده‌آل برای صورت‌های قلبی‌شکل هستند چون با ایجاد تعادل در فرم صورت باعث می‌شوند قسمت فک فرد، پهن‌تر دیده شود. 

 

 * * *

صورت‌های مربعی

صورت این افراد هم مانند صورت‌های گرد تقریباً دارای طول و عرض برابر است با این تفاوت که پیشانی و گونه‌ها پهن‌تر و دارای چانه‌ی بزرگ و فک عریض می‌باشند.
افراد با صورت مربعی معمولا فک قوی و پهن همراستا با پیشانی پهن دارند و بهتر است فرم عینکی را که صورت آنها را کشیده‌تر نشان دهد انتخاب کنند. 

این افراد باید عینکی را انتخاب کنند که صورت را کشیده‌تر نشان دهد و همچنین پهنای آن باید از ارتفاع آن بلند‌تر باشد. عینک‌های بیضی و باریک هم نمونه‌های مناسب و خوبی می‌باشند. عینک‌هایی که برای صورت‌های مربعی مناسب‌اند فریم‌هایی همچون: فریم گرد، فریم عینک ویفری، فریم کلاب مستر، فریم پروانه‌ای، فریم بیضی و فریم گربه‌ای می‌باشند.

دیکاپریو ـ هنرپیشه آمریکایی و از افراد سرشناس با فرم صورت مربعی

 

آدری هیپبورن ـ بازیگر سرشناس قدیمی بریتانیایی

عینک‌های باریک، بیضی و عینک‌هایی که دارای عرض بیشتر نسبت به طول باشد برای صورت‌های مربعی مناسب‌تر است. از فریم‌های مناسب برای این صورتها همچنین می‌توان به فریم دایره‌ای(گرد)، چشم‌گربه‌ای، پروانه‌ای و ویفری اشاره کرد.

 

 * * *

صورت‌های مثلثی

در صورت این افراد قسمت چانه و فک پهن و قسمت پیشانی و بالای صورت، باریک به نظر می‌رسد و دارای چهره‌ی زاویه‌دار و گونه‌های استخوانی هستند و در کل قسمت پائین صورت آنها عریض‌تر از قسمت بالای آن است. اینگونه افراد از انتخاب عینک‌هایی که قسمت پائینی ضخیم دارند باید خودداری کنند تا قسمت پائین صورتشان از لحاظ ساختار فرمی، سنگین به نظر نرسد. 

مینی درایور ـ بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی از افراد مشهور با صورت مثلثی

از عینک‌های مناسب برای صورت‌های مثلثی می‌توان به عینک با فریم مستطیلی اشاره کرد. اینگونه عینک‌ها به دلیل ظاهر کلاسیک‌شان طرفدار زیاد دارند.
همچنین عینک‌های خلبانی، چشم‌گربه‌ای، و عینک‌های D شکل هم برای افراد با صورت مثلثی گزینه‌های مناسبی هستند.

 

 * * *

صورت‌های لوزی (الماسی)

فرم صورت‌های لوزی به گونه‌ای‌ست که قسمت میانه‌ی آنها پهن‌تر و عریض‌تر از قسمت‌های چانه و پیشانی‌ست. به این فرم صورت «الماسی» هم گفته می‌شود (به دلیل تشابه فرمی با الماس). این فرم صورت بین فرم‌های دیگر کمیاب است. 

تام هیدلستون ـ بازیگر سرشناس انگلیسی با فرم صورت لوزی

از عینک‌های مناسب برای فرم صورت لوزی می‌توان به عینک فریم بیضی، اشاره کرد. زیرا لبه‌های دوار فریم بیضی، زاویه‌های تیز صورت لوزی را متعادل می‌سازد. همچنین فریم عینک مستطیلی که از لحاظ فرمی دارای تضاد زاویه با فرم لوزی صورت است نیز می‌تواند ترکیب جالبی را ایجاد کند و عینک‌های دایره‌ای (گرد)، چشم‌گربه‌ای و مربعی هم از دیگر عینک‌های متناسب با فرم صورت لوزی هستند. 

 * * *

 

اگر توضیحات فوق کافی نبود همچنین می‌توانید بنگرید به جدول زیر که فرم‌های صورت را با چند نوع فریم عینک، برای شما مورد بررسی قرار داده‌ است و نشان می‌دهد هر کدام از فرم‌های صورت با کدام فریم عینک‌ها سازگار و هماهنگ می‌باشد:

 

دانلود فایل
به این مقاله رای بدهید :
3 👍
0 👎

نظرات کاربران

متن نظر شما (اجباری)