مرکز تماس و پشتیبانی
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای آغاز گفتگو روش پشتیبانی مورد نظر را انتخاب نمایید.
اطلاعیه
مرکز خرید عمده و خرده کوچه بازار
بازار
سرخ کردنی بخور چاق نشو

🍟 پیش به سوی چشیدن طعم خوشِ ترد و لذیذ مواد سرخ کردنی، بدون نگرانی! 
شاید شما هم عاشق سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری و سایر سرخ‌کردنی‌های دلپذیر باشید ولی از سوی دیگر نگران عوارض آن برای سلامتی و همچنین تناسب اندام خود باشید و در پی این که از یک راهی بتوانید وسوسه‌ی غذای مورد علاقه‌تان را برطرف کنید که کمترین آسیب را داشته باشد... راه حل اینجاست! 

🔥 چگونه سرخ کردنی‌های خوشمزه را بدون مشکل برای سلامتی‌ مصرف کنیم


بدون شک یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان، سرخ کردنی‌ها هستند...
سرخ کردن همواره از محبوب‌ترین روش‌های آشپزی بوده که مسیر تاریخی خودش را طی کرده و بسیار دلپذیر واقع شده است. به راستی کیست که از مشاهده‌ی منظره‌ای از سیب‌‌زمینی‌های سرخ شده‌ همراه با نمک، یا مرغ سوخاری با سس گوجه‌ فرنگی، آب از لب و لوچه‌اش سرازیر نشود؟! مگر می‌شود در برابر این وسوسه‌ی دل‌انگیز مقاومت کرد؟! 

ولی از سوی دیگر متأسفانه لذتی که از مصرف مواد سرخ کردنی شامل حال‌مان می‌شود بدون مالیات هم نیست! آن هم مالیاتی سنگین که به قیمت سلامتی‌مان (به‌خصوص در سنین بالاتر) تمام می‌شود.
بنا به گفته‌ی پزشکان و متخصصان سلامت، چربی انباشته شده در روغن زیاد سرخ کردنی‌ها، کلسترول را بالا برده و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کبد چرب، چاقی و انواع مشکلات را افزایش می‌دهد. ولی جای نگرانی نیست، چون علم و تکنولوژی مانند همیشه به داد بشریت رسیده و راه حلی ارائه داده است که می‌تواند هم وسوسه‌ی شدیدِ شما برای مصرف سرخ‌کردنی‌ها را برطرف کند و هم کمترین آسیب را برای سلامتی‌تان به همراه داشته باشد. پس اگر عاشق طعم ترد و کریسپی مواد سرخ کردنی هستید ولی می‌خواهید در عین حال یک رژیم غذایی سالم هم داشته باشید که از بابت چربی و مشکلات کلسترول در امان بمانید، با این مطلب از کوچه بازار همراه باشید:

 


روغن زیاد = دشمن سلامتی 


همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، روغن زیاد در سرخ‌کردنی‌ها دردسرساز است!
در گذشته، دستگاه‌های سرخ کن، غذا را با غوطه‌ور ساختن در روغن بسیار زیاد سرخ می‌کرده‌اند. به این صورت که مواد غذایی در سبد مخصوص سرخ‌کن قرار گرفته و سپس درون محفظه مخصوص پر از روغن گذاشته می‌شد تا مواد خوراکی غرق در داخل روغن داغ گردد تا سرخ شود. پرواضح است که این روش نیازمند مقادیر بالایی روغن است تا بتواند یک استخر داغ برای محتویات سرخ کردنی فراهم کند و آنها را در روغن زیادی شناور کرده و با تجزیه پروتئین‌ها و قندها، سطح خارجی مواد غذایی را ترد و کریسپی کند که می‌شود همان طعم دلپذیر و خوشمزه‌ای که دل طرفداران سرخ‌کردنی را از سراسر جهان ربوده است.  

این طرز کار دستگاه‌های سرخ‌کن قدیمی‌ست که هنوز هم در رستوران‌ها استفاده می‌شود.

این روش باوجود این که نتیجه‌ی دلچسبی ارائه می‌دهد ولی به دلیل استفاده از میزان بسیار زیاد روغن، جدای از تهدید سلامتی، همچنین هزینه‌ی مضاعف و اسراف‌گونه‌ای را هم در پی دارد.
چون برای خانواده‌ها، آن حجم از روغن در یک روز فقط برای یک (یا حداکثر دو) وعده غذا مصرف می‌شود و بیشتر آن هدر می‌رود. از همین روی برای مصارف خانگی مناسب نبوده و توصیه نمی‌شود. به‌خصوص برای خانواده‌های کم‌جمعیت که قرار نیست در طول روز مواد غذایی سرخ کردنی چندان زیادی مصرف کنند که این مقدار روغن پس از مصرف وعده‌ی اولیه، همچنان به کارشان بیاید و بیهوده دور ریخته نشود. 

ولی می‌توان با روش دیگری نیز غذا را سرخ کرد تا نیاز به این میزان هزینه و مصرف روغن نباشد و درضمن سلامتی‌ هم در معرض خطر قرار نگیرد.

 

سرخ‌کن‌های بدون روغن (هواپز) 

نسل جدید دستگاه‌های سرخ کن، که به «سرخ‌کن‌های بدون روغن» در ایران مشهور هستند، محصولاتی نوین با کیفیت بالای ساخت می‌باشند که قادر هستند مواد غذایی را بدون مصرف بالای روغن برای تمام افراد در سنین مختلف سرخ کنند.
البته ناگفته نماند که اگرچه عبارت «سرخ کن بدون روغن» نامی‌ست که این محصولات در بازار لوازم خانگی به آن مشهور شده‌اند ولی ترجمه‌ی صحیحی نیست. درواقع نام اصلی آنها «Air Fryer» بوده که به منظورِ سرخ کردن توسط چرخش هوای داغ است، به همین دلیل «هواپز» هم به آنها گفته می‌شود.

عملکرد این دستگاه‌ها بدین صورت است که فرآیند سرخ کردن را بجای غوطه‌ور ساختن مواد غذایی داخل روغن فراوان، از طریق تکنولوژی Rapid Air و چرخش هوای داغ در داخل دستگاه به انجام می‌رسانند. این چرخش هوای داغ توسط المنت‌ حرارتی پرقدرتی که سرخ‌کن‌ها به آن مجهز هستند انجام می‌گیرید که نتیجه‌ی آن می‌شود انتقال بهتر گرما به همه‌ی قسمت‌های مواد غذایی و مغز پخت شدن آن و همچنین سرعت بیشتر طبخ غذا. یعنی این محصولات می‌توانند کمک کنند که شما هم در مصرف روغن صرفه‌جویی کنید و هم در مصرف زمان. پس دیگر نیازی نیست که مدت زمان زیادی را منتظر سرخ‌کردنی‌های محبوب و دلچسبتان بمانید. 


و اما درمورد روغن، صادقانه اگر بخواهیم بگوئیم: اینگونه‌ نیست که این دستگاه‌ها از هیچ روغنی استفاده نکنند...

در اصل برای سرخ کردن مواد غذایی با این دستگاه‌ها، تنها یک قاشق غذاخوری روغن (یا کمتر) کافی‌ می‌باشد. از همین روی چربی غذا را 80-90% کاهش داده و در عین حال همان طعم ترد و لذیذ سرخ کردنی را نیز به همراه دارند و می‌توانید بدون نگرانی بابت سلامتی خود یا اطرافیانتان از مصرف غذای مورد علاقه‌تان لذت ببرید. می‌توان گفت که در این شیوه، میزان بسیار اندکی روغن صرفاً از غذای شما عبور می‌کند و جذب آن نمی‌شود که بعداً برایتان مشکل‌ساز شود. 

این سرخ‌کن‌ها همچنین از سیستم خاموش‌کننده‌ی خودکار نیز بهره‌مند می‌باشند. بنابراین اگر پس از روشن کردنِ دستگاه، دچار حواس‌پرتی شدید یا به‌خاطر مشغله یا هر دلیل دیگری فراموش کردید سراغ‌ دستگاه برگردید، دیگر نگران سوختن غذا نباشید و با خیال راحت به کارهایتان برسید و در عین حال دلگرم باشید از غذایی که در انتظار پذیرایی از شماست تا خستگی‌تان را برطرف کند. درضمن فناوری Keep Warm که در این محصولات به کار رفته، غذای شما را تا 30 دقیقه پس از طبخ هم گرم نگه می‌دارد.

در مجموع می‌توان گفت که شاید در ابتدا هزینه‌ی قابل توجهی برای خرید هر کدام از این سرخ‌کن‌ها صرف کنید ولی در بلند مدت یک عمر از صرف هزینه‌های بیشتر برای مصرف روغن به میزان بالا و خرید مداوم روغن معاف شده‌اید! همچنین سلامتی خودتان را هم تضمین کرده‌اید و می‌توانید با حس اطمینان خاطر و آرامش بیشتری وسوسه‌ی مواد سرخ‌کردنی را با رژیم غذاییِ سالم‌تر برطرف کنید.  

اگر این توضیحات را کارآمد و محصولات مربوطه را کاربردی یافتید هم‌اکنون می‌توانید از بخش «لوازم برقی خانه و آشپزخانه» کوچه بازار، به انواع سرخ‌کن‌های بدون روغن نگاهی انداخته و در صورت تمایل، آنلاین و بی‌دردسر با به‌روزترین قیمتِ بازار لوازم خانگی از ما خریداری فرمائید. 

شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان، هر کدام از سرخ‌کن‌ها را انتخاب نمائید.

به عنوان مثال اگر خانواده‌ای با جمعیت 4 نفر یا بالاتر دارید سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9270 می‌تواند برای شما گزینه‌ای عالی و ایده‌آل باشد.

سرخ کن فیلیپس 9270گنجایش این سرخ کن 1.200 کیلوگرم و 6.2 لیتر است که می‌توان گفت گنجایش قابل توجهی بوده و می‌تواند 4 نفر را سیر کند. 2000 وات هم قدرت دارد و روغن غذای شما را تا 90% کاهش می‌دهد.
این دستگاه همچنین دارای 7 برنامه‌ی پیش‌پخت و یک برنامه برای گرم نگه داشتن غذاست که توسط آن غذای شما پس از سرخ شدن نیز تا مدت‌ها گرم نگه داشته می‌شود و برای مواقعی که مشغله دارید و در خانه حضور ندارید یا مهمانانتان هنوز نرسیده‌اند می‌توانید غذا را گرم نگه دارید تا هر زمان که خواستید بتوانید آن را آماده‌ی پذیرایی نموده و نوش جان کنید. از طریق پنل دیجیتالی لمسی جلوی دستگاه می‌توانید به برنامه‌ها دسترسی داشته باشید و از فلش های بالا و پائین سمت چپ زمان و سمت راست دما را تنظیم نمائید. توسط منوی سمت چپ (زیر فلش‌ها) نیز می‌توانید از هر کدام برنامه‌های دستگاه بر اساس نیاز و نوع مواد غذایی‌تان بهره ببرید. برنامه‌ها شامل پخت اسنک، سیب‌زمینی، مرغ، ماهی، گوشت، سبزیحات و حتی کیک هستند. این برنامه‌ها پیش‌فرض هستند ولی شما این اختیار را دارید که دما و زمانشان را با میل خود تغییر دهید که زمان تا حداکثر 60 دقیقه و دما تا 200 درجه قابل تنظیم است.

 

همچنین سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9260 نیز برای خانواده‌های 4 نفره و بیشتر گزینه‌ی مناسبی‌ست.

سرخ کن فیلیپس 9260

این سرخ‌کن یک مدل قدیمی‌تر از 9270 بوده و همان گنجایش قابل توجه 1.200 کیلوگرم را برای مواد غذایی دارد و تا حد زیادی می‌تواند پاسخگوی خانواده‌های پرجمعیت باشد. 1900 وات نیز قدرت آن است و روغن غذای شما را تا 80% درصد کاهش می‌دهد.
درضمن جنس سینی این سرخ‌کن‌ها تفلون نچسب بوده که به هیچ وج غذا به کف آن‌ها نخواهد چسبید. صفحه‌ی نمایشگر دیجیتالی این سرخ‌کن دکمه‌دار است و شما به 7 دکمه دسترسی دارید که شامل «خاموش و روشن کردن دستگاه ـ شروع به کار کردن دستگاه ـ ذخیره برنامه پخت (تا 2 برنامه) ـ زیاد و کم کردن دما و زمان» می‌باشند. هر زمان و دمایی که تنظیم کردید را می‌توانید از طریق فشردن یکی از دو دکمه‌ای که شکل ستاره دارند، و تنظیم زمان و دما و سپس فشردن مجدد همان کلید ستاره ذخیره کنید تا همیشه داشته باشید. دفترچه راهنمای این محصول اپلیکیشنی را به شما معرفی می‌کند که توسط آن می‌توانید از دستور پخت‌های مختلف نیز بهره ببرید. 

 

اگر زوج هستید یا خانواده‌ تک فرزند، سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9252 می‌تواند مناسب‌تان باشد.

سرخ کن 9252 فیلیپس

این سرخ کن 800 گرم و 4.1 لیتر گنجایش و 1400 وات توان دارد و از صفحه دیجیتالی تمام لمسی بهره می‌برد. این دستگاه نیز غذای شما را تا 90% درصد کاهش می‌دهد.
این دستگاه نسبت به سایر مدل‌ها کوچک‌تر بوده و ابعاد جمع و جوری دارد و می‌توان گفت برای خانواده‌های کم‌جمعیت یک گزینه‌ی عالی و تمام‌عیار است. از قابلیت‌های آن می‌توان به یخ‌زدایی، برنامه پخت ماهی، مرغ، گوشت، سیب زمینی سرخ کرده و قابلیت گرم نگه‌دارنده غذای شما اشاره کرد که پیش‌تر درمورد سرخ کن 9270، این قابلیت توضیح داده شده است. 
همچنین از طریق نصب اپلیکیشن این دستگاه بر روی گوشی موبایل خود می‌توانید به 100 دستور برنامه پخت غذایی دسترسی داشته باشید و از آنها برای مواد غذایی‌تان استفاده کنید که آدرس و QR کد آن آن روی دفترچه راهنمای محصول قرار گرفته است که زبان فارسی هم دارد و شما را همیاری می‌کند تا به راحتی هرچه تمام‌تر بتوانید از قابلیت‌های این محصول بهره‌ ببرید. 

 

اگر هم نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD9200 برای شما گزینه‌ی ایده‌آل است.  

سرخ کن 9200 فیلیپس

این سرخ‌کن مقرون به صرفه، 800 گرم گنجایش و 1400 وات توان دارد و اگرچه قابلیت‌های قبلی‌ها را ندارد و از پنل دیجیتالی و ذخیره برنامه‌های آماده‌ی پخت غذا بهره نمی‌برد ولی می‌توانید خودتان به صورت دستی از طریق ولوم‌های چرخشی قرار گرفته روی دستگاه، زمان و دما را تحت کنترل گرفته و مواد غذایی‌تان را داخل آن توسط همان تکنولوژی Rapid Air و چرخش هوای داغ به صورت ضربدری از طریق المنت حرارتی بالای دستگاه، سرخ کنید و همچنان خیالتان راحت باشد که یک رژیم غذایی سالم در پیش گرفتید به دور از روغن زیاد و کلسترول بالا.  

 

از طریق صفحه‌ی مربوطه‌ی هر کدام از این محصولات که لینک آن در معرفی هر کدامشان قرار گرفته است می‌توانید از قیمت آنها اطلاع یابید. 
درضمن تمام قطعات سرخ‌کن‌ها قابل جداسازی بوده و می‌توانید آن‌ها را (به‌جز قسمت الکتریکی) توسط دست یا ماشین ظرفشویی، مورد شستشو قرار دهید. 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

دانلود فایل
به این مقاله رای بدهید :
2 👍
0 👎

نظرات کاربران

متن نظر شما (اجباری)